Søk i denne bloggen

lørdag 27. september 2014

Yes! I did it!

Jeg kom i mål, er superstolt og måtte gråte en skvett i mål. 



Den kneika opp Oslos bratteste, eller opp Wyllerløypa som de lokalkjente sier, den er brattere enn jeg har forestilt meg.. Veldig mye brattere!

På bildet ser man løypa til høyre. De som går på vestre side, de er på vei ned etter å ha parkert bilen i målområdet, eller hentet startnr. Vi hadde heldigvis med egen sjåfør som slapp oss av i startområdet før han kjørte til mål for å heie oss inn. 

Målet mitt i dag var kun å komme i mål. Jeg hadde ingen tanke om hvor lang tid jeg ville bruke opp. Og jeg kom i mål! 

Dagens vinner er helt klart Vilde. En av mine to bonusdøtre. Vi hadde avtalt å gå opp sammen. Formen hennes var ikke helt på topp og astmaen slo til for fullt allerede i Helveteskneika. At hun droppet å sette seg ned med Rødekors, kjempet seg opp bakke etter bakke, tagg vann av en annen deltager for å få tatt medisiner underveis, gråt litt og at hun allikevel kom seg i mål, det står det respekt av!
Nå skal det sies at jeg pratet, pratet og pratet for å gjøre turen opp så hyggelig som mulig.. I bilen hjem når vi pratet om nettopp det, kommer det fra baksetet: "du er så jævla pedagogisk hele tiden!" Usikker på om førskolelæreren i meg ble glad eller flau.. Jeg fikk henne opp bakken hvertfall, enten det var fordi jeg sa kloke ting eller hun ville slippe unna snakket mitt.

Tiden ble 1.01.11 og det er vi stolt av. Ikke ble vi sist heller og vi har lue til vinteren. (Eller badehette som en venninne sa når hun så den... ) Den bruker vi med stolthet! 



Selvom bena var møre når jeg kom i mål, så er formen overraskende bra. Jeg hadde kunnet gått fortere opp enn jeg gjorde, men det var ikke viktigst i dag. 
Dette blir ikke siste gangen, men neste år blir det ikke. Da er vi forhåpentligvis i Berlin så Vidar kan få løpt litt maraton.
Må også legge til at Stig og Oda gjorde en kjempeinnsats i dag! Stig løp i mål på 26 min. og Oda på 32 min. Er utrolig stolt av dere sprekinger!  


Og til alle som arrangerer løp/ritt etc: Det funker med godteriutdeling i mål!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar