Søk i denne bloggen

søndag 14. september 2014

Oppdatering av uka

Nok en uke er over og i dag har formen endelig føltes god igjen! Jeg har de siste tre ukene slitt med tette lunger. På onsdag fikk jeg nye astmamedisiner og i helgen har jeg hatt mye lettere pust! Det har vært utmattende og jeg har ikke orket noe særlig trening. Hverdagsaktivitet har vært mer enn slitsomt nok.
Jeg har ikke hatt noen ambisjoner om vektreduksjon når formen har vært så dårlig, men jammen går det nedover allikevel. Den siste uka har jeg gått ned 1,2 kg og er nå kun 400 g fra første delmål som jeg håper jeg passerer neste helg! Totalt har jeg gått ned 6 kg på 6 uker. Det er mye mer enn jeg har turt å håpe på.

Det som har hjulpet meg med vektreduksjonen er omlegging av kosthold. Vi spiser mye mer frukt, salat og grønnsaker. Jeg spiser stort sett knekkebrød fremfor brød, har lite sukker og salt i maten og sjelden farsemat. Det er egentlig ikke så store endringer.
På kvelden er det fort gjort å bli fysen på noe godt. Da lager vi oss enten en smoothie eller en skål med vaniljekesam og bær. Nam!

Denne helgen har vært hektisk med Stomperudritt på lørdag og Varsjøtrim i dag. Lørdagen tilbrakte jeg som støtteapparat for ungdomsgruppa jeg er trener for. Sønnen min Stig syklet 12 km som var ungdomsløypa på 36,09 inkl. 2 fall og miste av kjede en gang. Han var ikke så veldig fornøyd med egen innsats, men ble klubbmester i sin klasse. Stolt mamma!
I dag har jeg vært vaffelsteker (30 liter!!) for Varsjøtrimmen, en flott turmarsj på Sørumsand. Vidar er leder, og eneste medlem, i allidrettsgruppa som arrangerer Varsjøtrimmen i samarbeid med Skigruppa, som også kun er en. Dagen startet på skolen kl 8.30 og da var det bare å sette igang med vaffelstekingen. Når klokka var 12 var siste vaffel stekt. Puh... Frøya, snart- 3-åringen vår, måtte også være med. Hun underholdt deltakerne med både smil og klemmer. Det er utrolig trivelig å være med å arrangere sånne ting. Man møter så mye hyggelige folk!
Etter en liten strekk på sofaen avsluttet vi helgen med en forfriskende powerwalk på 7,5 km!
Nå er en travel helg ved veis ende og jeg er klar for natta med et stort smil om munn!

Ønsker alle en fin uke!

Ann Christin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar