Søk i denne bloggen

lørdag 6. september 2014

Nå blir det jammen blogg også..

I sommer bestemte jeg meg! Nå var det slutt på å se høye tall på vekta.
Jeg skulle bruke sommeren til å komme ordentlig i gang med trening, og jeg skulle legge ut bildene på Instagram.
Planen var at hvis folk trodde at jeg hadde et slankeprosjekt på gang, da måtte jeg følge det opp. Håpet var da at det skulle bli lettere å komme meg på trening. Jeg ville ha litt press på meg.

Det funket.

Folk heiet på meg på butikken, i familieselskaper og på treningssenteret.
Det største presset kom når Trento (trento.no)
la ut på facebook om "prosjektet" mitt:
https://www.facebook.com/trentosorumsand/photos/pb.105204729512800.-2207520000.1410010124./841769939189605/?type=3&theater

Nå har det som startet som egenmotivasjon på instagram (brukernavn acfje, #feittilheit) blitt til et ordentlig prosjekt. Jeg må jo det. Det er mange som følger meg, støtter meg og motiverer meg.

Planen nå er at jeg skal gå ned i vekt, og det skal ta den tiden det tar. Om jeg bruker 5 år på å komme ned i idealvekt så får det så være. Jeg skal gjøre det på min måte. Om det funker det vet jeg ikke. Da skal jeg be om hjelp til å finne en løsning.
Det jeg har gjort til nå er å spise mer frukt/grønnsaker, mer knekkebrød enn brød, lage mer middag fra bunnen av, minimum 3 treningsøkter i uka i tillegg til annen fysisk aktivitet.
Det er her jeg starter.
Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet det ikke hjelper å snu om på alt med en gang.
Jeg må ha dager hvor jeg skeier ut. Lørdager er godteri-dag. Da er det pizza, potegull og smågodt.
Men bare på lørdag!

Jeg målte meg ikke når jeg startet med trening i sommer, men jeg har gjort det den siste måneden. Og på 4 uker har jeg gått ned 5 kg og 20 cm. Det meste rundt magen. :-)

Selvom denne bloggen skal være naken og ærlig så kommer jeg ikke til å skrive startvekt og mål, men jeg kommer til å skrive ned minustallene mine (og evnt plusstallene om det dukker opp...)

Håper du heier på meg!

Ann Christin





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar